Sista energin försvann som en vind igår kväll


Det är inte lätt att vara positiv och se ljuset jämt när du möts av motgångar gång på gång. Det går inte att komma ifrån att bli ledsen, besviken och lite deppad ett tag. Men detta tror jag dock är något som man måste tillåta sig själv! Det är okej och för att komma framåt måste man även gå igenom "isen".

För tillfället känns det som att jag bara skulle vilja ge upp... Varför? Jo så enkelt som att jag ständigt möts av motgångar när det gäller hälsan och dess "biverkningar", det verkar inte vara meningen att jag ska ta mig framåt.

All smärta och sjukdomarna som varit i ca ett halvår har tagit knäcken på mig, men det är en sak. En annan sak som verkligen har tagit hårt är allt bråk med sjukvården, varken orkar eller vill inte gå in på några detaljer (De närmaste vet). Och sen att ständigt behöva ställa in behandlingarna som sjukgymnasten kommit fram till att jag behöver och nu läkarundersökningen som skulle leda till en remiss till neurologen, det blev droppen känns det som. Hade det på känn att jag inte skulle få träffa läkaren, än om det är pga en tråkig händelse så är det så typiskt och det sög verkligen den sista energin ur mig.


Hade jag vetat att det skulle bli så här kämpigt och mörkt efter jul, hade jag inte tagit på mig studierna. Det är då ett som är säkert!

Känns som att jag skulle behöva all den tid som jag har framför mig till studierna, men ické som nické. Då har jag varit så inni h-vetets dum och "lovat"/bokat in mig på teater en lördags kväll. Känns inte alls bra med facit i hand!

Ja, men teater det är ju bara ett par timmar under lördags kvällen säger vissa. Jo visst, men att det är helg spelar ingen förbaskade roll om du har tagit på dig att studera än fast du jobbar under veckorna! Då är det ju endast kvällar och helger du kan studera, bara för att det är helg kan man inte bara gå hem och lägga sig i soffa och se på tv om det finns saker som behöver göras... Tänk på den!

Kommentarer
Postat av: Tessan

Hej Therese!



Vad bra att jag förgyllde din dag med en liten bild, det är det lilla som gör det. Jag brukar gå in på google och sen marka "bild" uppe i vänstra hörnet och sen söker du i sökrutan vilket område du vill hitta bilden inom. Det är där jag hittar nästan alla av mina bilder, lycka till!



Känner igen det där med att bränna all sin energi och att man tycker att det aldrig tar slut. Känner oxå så ibland, jag tror på samma taktik som du. Att man måste få deppa och gråta för att orka ta sig upp igen!



Skickar lite styrkekramar

2011-03-28 @ 19:18:27
URL: http://enoskrivenframtid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0