Ingen rolig dom, men förhoppningsvis går det att göra något åt!

Idag har jag haft en riktigt tuff dag.

Var till sjukgymnasten idag innan jobbet. När jag kom dit ville hon göra en grundlig undersökning av mig, hon ville undersöka mina nerver samt testa känseln. Hela högra kropps halvan är mycket svagare, har märkt att höger arm har blivit betydligt mycket svagare sedan jag åkte in med ambulansen. Men jag trodde faktiskt inte att det var sån stor skillnad och absolut inte att det var hela höger sidan.

I sidan av halsen har man som ett litet hål där nerverna går, där var det tydligen väldigt tajt på mig för att det har dragit ihop sig runt om nerverna. Så det kan räcka med att jag vrider på huvudet för att nerverna ska strypas och det är då till exempel en arm kan sluta fungera.

Tydligen är det även så att min nacke arbetar dygnet runt än hur mycket jag försöker att avlasta och vila den, vet inte riktigt hur jag ska förklara vad det berodde på så jag tror jag skippar den biten. Men hon sa i alla fall det att när nacken för jobba så mycket så blir det för mycket för kroppen till slut och det är då den slutar fungera, den ger helt enkelt upp. Det är till exempel det som händer de dagar/kvällar när jag inte orkar hålla upp huvudet.

Hon gick även igenom kotorna i både nacken och ryggen. Som jag fattade så


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0