Att kunna skratta mitt i allt elände!

Är guld värt, livet blir en aningen lättare då.

Som ni kanske redan vet så hör jag väldigt illa emellanåt, men det kan bli väldigt komiskt ibland så jag brukar gärna dela med mig av min "fel hörningar"... När jag åkte in med ambulansen på akuten, så skulle de ta bland annat EKG. Sköterskan sa åt mig att dra upp bh:n, men det jag hörde var "dra upp benen" så jag drog upp dem. Men när jag insåg vad tokigt det blev, kunde jag inte hålla mig för skratt. Var tvungen att berätta för henne vad jag hörde, så även hon fick sig ett gått skratt.

Och i onsdags när jag stega ut fly förbannad och ledsen från läkarstationen, hade jag bestämt mig för att aldrig sätta min fot där igen och fick syn på papper med information om Vård val. Så jag högg ett papper och åkte hem, men efter ett par timmar när jag hade lugnat ner mig och skulle läsa det så insåg jag att jag inte hade någon nytta av den informationen. Det var skrivet på arabiska. Då brast jag helt enkelt ut i skratt, kunde inte riktigt hålla mig. Så det kan gå...

Men det känns fruktansvärt bra när man kan skratta i allt elände!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0