Maskineriet vill inte som jag vill!

Idag har det varit en konstig dag... Sambon åkte för ovanligheternas skull bort igår kväll och var väll inte hemma förrän vid 23.30, och katten var i sitt esse. det tog på en redan så knäckt tjej så tillslut åkte han ut när tålamodet och överseendet tog slut. Väl i säng och jag trodde att jag äntligen skulle få sova så snarkade sambon som ett helt tröskverk och än hur jag låg så var det inte bra. Och sen på morgonsidan när jag väl höll på att somna så var det hela tiden någon som väckte mig, sambon någon gån, sen katt´n och sen svärmor så tillslut var det bara till att ge upp.

Annars har det väll inte hänt så mycket, eftersom jag inte har maskineriet i någon ordning. Fötterna, händerna och knäna vet jag inte vad det ser ut som. Rejält svullen, så det är lite svårt att gå och arbeta med tassarna.


Har däremot lyckats göra en tårta tills morgondagen, en ny variant som jag inte har provat. Det är marängbottnar och sedan är det en blandning av: vanilj visp, grädde, bananer och mörk choklad. Så nu ska den stå i frysen tills i morgon, innan den ska garneras och förhoppningsvis ätas upp.

Bjuder även på ett par Rabalder-bilder.




Nu har han börjat komma igång, den är sällan en lugn stund. Idag var vi tvugna att gå ut för att han skulle kunna sova en stund, för att sedan hålla igång tills det är lägg dags.

Tror han är lite som barna, det är så mycket spännande som händer så man måste hålla sig vaken, så att man inte missar något.

Näpp, nu är det nog dags att göra sig i ordning för middag hos svärmor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0