Vilket flyt!

Det känns som jag haft ett bra flyt sedan vi gick in på 2011, hoppas bara att fortsättningen också blir någorlunda bra. Bättre än de senaste åren, det är väll inte för mycket att önska/begära?!

Nästan det första jag gjorde i måndags var att ringa vårdcentralen för att boka en tid med läkarn, eftersom jag måste förnya en del recept, byta mediciner och diskutera några prover m.m. Hon som ringde upp mig var trevlig och hjälpsam, annat jämfört med de andra gångerna jag har ringt. Då har man nästan fått bråka sig till en tid och den i andra änden har varit både sur och otrevlig. Hur som helst så fick jag en tid relativt snabbt, så nu är det bara att vänta och se vad som händer till veckan. Det negativa med läkarbesöket så snabbt är väll att min ordinarie läkare är tjänstledig, det gillas inte! Men jag får ta det som det är denna gång, för nu måste jag ta tag i medicinbytet bland annat.

Sen ringde en kille från Kontorsvaruhuset i stan för att bestäma en tid för att titta på min arm till datorn som inte fungerar, vilket sliter oerhört mycket på kroppen. Och han kunde komma redan idag, så då byte jag ledig dag. Så nu hoppas jag verkligen att det händer något, för jag vill få min arbetssituation att fungera! Får jag inte det är jag snart rädd att man inte fixar jobba...

Och igår tog jag tag i att ringa folktandvården i Bredbyn, har ju haft så ont i munnen i ca 1/2 år nu. Tänkte att jag skulle ringa och kolla om tandläkarna i Bredbyn tog i mot några nya patienter nu, för några/något år sedan så gjorde de inte det eftersom det tydligen hade för få tandläkare och för många patienter. Hur som helst så skulle jag få träffa en tandhygenist i Bredbyn den 17 januari, sen blir det väll några besök till och ett par 1000-lappar fattigare.

Har ju inte varit hos tandläkarn sen man blev tvungen att betala, bara för att jag blev så fruktansvärt arg på min tandläkare som för övrigt var rätt så hårdhänt också. Vilket inte gör saken direkt bättre! Sen har jag väll egentligen haft ganska lätt för att få hål och äter dessutom en massa tabletter & kräks vilket inte är speciellt bra för tänderna... Så det är väll bäst att ta tag i det nu, än fast det lär kosta skjortan!?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0