Dagens bilder!

Var tvungen att åka till jobbet idag för att byta portkoder, eftersom jag glömde det i onsdags. Och för att våra studerande som anländer redan i kväll så var det bara till att åka dit trots vädret.

Var dock smart och åkte strax efter att plogbilen kört förbi nere på vägen, så det gick bra ända tills jag kom till jobbet. Trots att jag inte var speciellt tidig så var det oskottat, vilket ledde till att jag satt fast innan slutet. Och givetvis på en mycket olämplig plats, jag stod helt enkelt iväg för mjölkbilen.

Och inte en kotte så långt ögat kan nå och strax efter mig så kom våran husmor, även hon körde fast. Två stycken med mycket risiga ryggar och en även med en kass nacke. Hur som helst så var det ju bara till att sätta igång & skotta innan mjölkbilden skulle anlända.


Det kändes rätt så hopplöst, det syntes knappt att man hade tagit ett spadtag.


Kom fram till att bästa lösningar fram att skotta bakom bilen och backa bak så att lastbryggan blev fri, för att sedan ringa efter den som ansvarade för snöskottningen.

Som ni ser på bilden så blev det ju en bra bit som jag fick lov att skotta, det tog mig ca 45-50 minuter. Men sen var det kört, ryggen och nacken rök på kuppen. Så det var bara till att ringa läkarstation för att få smärtstillande, tack och lov för den lindringen. Kan lova att det blev ett par ramsor...






När jag skulle gå in till kontoret för att lämna några grejor och hämta en spade innan snöskottningen så gick snön nästan ända upp till knäskålarna på vissa ställen.




Det andra bilen som fastnade.


När jag skulle ta mig upp till denna dörr, så tänkte jag mig för riktigt noga och ändå höll det att gå på tok. Tog tag i räcket för att ha stöd utifall att jag skulle missa någon trappsteg, de gick helt enkelt inte att se. Och vips så kände jag något under foten, en spade, så det var väll tur att det var en hel del snö så att man inte fick den i huvve mitt i alltihop.

Nu är det dax för natt-tabletterna och sen ska jag krypa ner i säng, resten av bilderna får vi ta en annan dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0