Nyårsafton

Nyår firade vi hemma hos oss, alldeles för oss själva, vilket var rätt så skönt när dagen väl kom. Kändes lite trist först, men innan allt kom och kring så var jag rätt så nöjd med att bara vara vi och dessutom att vi fick vara hemma.


Vi lagade i alla fall till en god middag och dukade lite finare.


Själv kände jag mig rätt så mätt redan innan högg in på förrätten, som blev rostad franska med gubbröra för Jimmys del och ost & skinka för mig.

Till varmrätt gjorde vi marinerad fläskfilé, potatisgratäng och Karl-Johans svampssås.


Här har vi efterrätten, vit chokladmossé (hur det nu stavas).

Sen tog vi det mest bara lungt eftersom jag inte var så pigg, jag slocknade redan vid 22-tiden så Jimmy satt uppe ett tag till för sig själv.

Låter kanske som en tråkig nyår, men ack så pigg vi var dan efter... Det var väl till att ta i, men vi var då i varje fall inte bakis!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0