Kragen är ett måste när det drar eller blåser

Jag har ju gått i tankarna att börja sy mina kragar till nacken själv, eftersom jag har sett att det underlättar min vardag och att man skulle behöva fler än en. Och det blir ganska dyrt att köpa fler, 400 kr styck går de på. Det är ju inte bara kragen man behöver om jag säger som så.

Nu har jag slagit slag i saken...

Min första krage, som jag har sytt:


Använde mig av ulltyg som foder och sedan en gammal avlagd tröja fick agera utsida på kragen. Sen krävdes det bara lite kardborreband, sytråd och tålamod.

Men det gick riktigt bra, än om det var ganska klurigt.
 






Det kommer garanterat att bli sytt fler, har tänkt försöka mig på att ta fram en egen modell. Har en idé på lager, nu har jag använt den jag köpte som mall. Men jag blev riktigt nöjd!

Den köpta kragen:








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0