Rabalder, fick fel namn.


Den här killen, Rabalder, växer så det knakar. Orkar knappt med han, undrar vart det ska sluta. Ni ska se halv brorsan hans som kom från en tidigare kull, han är stor som ett as. Har aldrig sett en så mäktig katt, men jag hoppas verkligen inte att vår kille blir så stor. Då kommer jag ju att bli "mosad" om han kommer och lägger sig på mig eller vill sitta i knäet. Och lyfta honom är inte ens att tänka på.

Vi har kommit fram till att han har fått fel namn, han skulle ha hetat Kurre istället. Han kurrar ständigt, till och med när du tar honom i nackskinnet. Man ska nog inte ha så bråttom med namn alla gånger...


I övrigt är det väll mest en massa bråk mellan mig och Rabalder, han är som f*n på att bita mig. Visst biter han Jimmy också, men inte lika mycket. Vet rakt inte vad det är som hänt, om vi kommit ihop oss på något vis. Eller om det är jag som är hemma och tillrättavisar mest.

Som läget nu känns det väldigt avlägset att han blir lugnare, men jag hoppas att han blir det inom en snar framtid. För om jag ska vara ärlig så orkar inte kroppen med honom för tillfället.

Men vi kan ha det mysigt ibland också, än om de är kortare och än färre stunder. Och han bjöder på många goda skratt, så det är inget ont som inte har något gott med sig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0