Väntans tider

Väntar på att lärarn ska besvara mitt mail som jag skickade igår, hade hoppats på att hon skulle vara uppe före mig idag. Men efter gårdagens olycka var det fruktansvärt att få sig någon skönhetssöm inatt/imorse.

Igår morse hade jag bekymmer att både ta mig upp ur sängen och med själva påklädningen, sambon hade redan åkt till jobbet vilket innebar att det inte fanns någon hjälpande hand. Men efter många om och men så kom jag aningens sent till jobbet iaf, väl på benen så tyckte jag att jag var i riktigt hyffsat skick. Det var inte förrän jag kom hem som jag kände mig alldeles knäckt av både trötthet & smärtorna, hade iaf lyckats klara mig utan starkare tabletter.



Efter lite vila var det dax att sätta sig på kontoret för att börja med studierna, kände mig rätt så skaplig iaf. Hade iaf inte den minsta misstanken på att kroppen eller snarare benen skulle ge upp när jag skulle gå nedför trappen. Lyckades fara en bra bit med benen i en himla konstig vinkel och på något vis så tog jag givetvis emot mig med vä. handen (som precis hade blivit bra, efter att det hände något med den i fredags). Som tur var hörde Jimmy smällen och han var snabb som en vessla att hjälpa mig ur den knepiga situationen, så att jag slapp slå mig ännu mer.

Vad som hände vet jag inte riktigt, det blev bara som det brukar men denna gång befann jag mig tyvärr på fel ställe. Jag hoppas verkligen att det bara blev någon stukning, att den ökade smärtan i rygg & nacke samt stickningar och domningarna snart ger med sig!

Med andra ord blir det en lugn dag idag!


Kommentarer
Postat av: Åsa

Men herre gud Therese så tufft Du har det :( tycker så synd om Dig.

2011-04-06 @ 18:18:34
URL: http://mammasgullunge.blogg.se/
Postat av: Tessan

Hej Therese! Tack för din fina kommentar, ja det är jätte kul med gympan.Kul att ha ett projekt, som ger en ett lite "normalt" liv igen, bara att få göra något för någon annan och känna sig behövd är viktigt.



Vad kul att du tyckte om min dosett, ja den är skönt att ha med i sociala sammanhang. Det är inte så många som ifrågasätter! Den är köpt på Apoteket, det "riktiga" Apoteket AB. Jag frågade vad de hade för olika dosetter och då hade de bland annat denna bakom disken! Så du kanske behöver fråga, den fanns i många olika motiv och dosetten är uppdelad i sju sektioner med en dosett för varje dag. Bra när man ska iväg över daggen, då tar du ut den dagen bara från hela dosetten. Hoppas att det inte lät konstigt!



Krya på dej tjejen! Hoppas att du läker snabbt efter ditt fall! Styrkekramar Tessan

2011-04-06 @ 18:49:14
URL: http://enoskrivenframtid.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Stor varm kram till dig

2011-04-06 @ 23:50:45
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0