Nu är första spiken nere!

 
Idag har jag haft min lediga dag, det kändes rätt så konstigt när jag vaknade i morse eftersom jag endast jobbat en dag hittils denna vecka. Men det känns som att det behövdes ändå, tur att man inte tog på sig att jobba idag!

 Började dagen med att baka en kaka, men nja... Det blev väll inte speciellt lyckat, käntes lite surt efter allt slit. Med det vara bara att bita i det sur äpplet och ta reda på skiten.

På eftermiddagen blev det en cykeltur i det vackra vägen, men det här förbannade blåsvädret tog knäcken på kroppen. Där rök den sköna dagen... Innan hemfärden åkte jag förbi svärmor och "handlade" lite i hennes trädgård. Det blev ett gott & blandat påse med morötter, lök, rödbetor och pärén.

Sen var det bara till att skynda sig hem och kasta ihop maten, som blev ganska lyckat om jag får säga det själv. Gjorde kalasfärs, koke pärén, kokta rödbetor och sås. Kanon gott, det blir nog fler gånger!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0