Grrr

Gårdagens arbetsdag tog verkligen knäcken på mig, slocknade klockan sju. Att vissa människor/saker kan suga så mycket energi ur en. Hoppas att allt löser sig snart, för nu är nog botten snart nådd!

Gårdagens sämsta bortförklaring
Som många av er redan vet, så finns det ju en person i min närhet som inte gör några fel alls och som absolut inte kan erkänna en enda liten grej. Denna person skyller hela tiden ifrån sig, det är många gånger man får skit för denna person fel.

Men till saken... Igår kom jag in i en korridor med stängda dörrar där denna person sitter och möts av en enorm parfymstank, det var nästan värre än att komma in i en parfymbutik. Hur som helst så kunde jag inte hålla igen käften, men som tur var så lyckades jag hålla mig tills någon annan var på plats. Första skyllde hon ifrån sig på en annan, som hon påstod nyss hade varit in dit. Och då sa jag bara det att det är då väldigt märkligt eftersom stanken varit där hela dan.

Efter ett tag kom chefen in till mig som tydligen pratat med denna person, då var bortförklaringen att hon tuggat tuggummi! Då brast det för mig...

Efter att jag tagit mina ord i min mun så verkade han ha insett att det inte luktar så där om någon tuggar tuggummi!

Meddelade även att jag börjar bli riktigt jäkla förbannad, dels över att denna person alltid ska skylla ifrån sig och komma ifrån med det, samtidigt som att hon aldrig gör något fel! Lyckades även framför det som uppdagades i fredags när det tog 2,5 timme för mig att reda ut så att en person skulle få pengar bara för att hon klantat till det trots att jag hade tagit upp det med henne för ett antal veckor sedan. Det blir en dyr tabbe, speciellt när man dessutom måste jobba över. Enda sättet får att få vissa att förstå verka vara när man kopplar pengar/arbetskostnaden till bekymret.

Ja, ja en månad kvar.  Ska bli spännande att se vad som händer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0