En mardrömsvecka!

Veckan har bestått av mycket stress, ilska, besvikelse och frusteration. Har varit själv som kanslit hela veckan, i vanliga fall brukar det vara riktigt skön. Men inte denna vecka när min kära kollega klantat till det och inte skött sina arbetsuppgifter

Imorse möttes jag i dörren av en elev som var alldeles förstörd när jag kom till jobbet.
Så idag har jag ägnat ca 2,5 för att hjälpa en kille, bara för att personen ifrågan inte hade skrivit unde  ett papper och skickat det till CSN. Lyckades hitta papperet på "personens" rum, det var till och med underskrivet av eleven så det enda som saknades var skolans underskrift. Blir ännu mer förbannad över den situationen, eftersom jag pratade med henne om detta för någon vecka sedan och hon hon drog någon förklaring om att det inte skulle göras (minns inte riktigt hur personen i fråga uttryckte sig. Till saken hör det också att eleven ifråga frågade denna person om hon skickat in papperet, vilket hon hade svarat ja på.

Finner egentligen inga ord...

Men denna vecka har hon retat/irriterad mig bra nog mycket än fast hon inte varit på plats!

Ska bli kul att se hur chefen gör här framöver och hur han vill ha det... Det närmar sig som sakt var sista oktober och blir det ingen förändring så har jag sagt att de inte kan räkna med mig. Känns inte alls bra om jag skulle behöva säga nej till jobb bara för att en person förstör, men vad ska man göra när det håller på att ta knäcken på en!?

Och inte blir det bättre av att en del i arbetslaget hela tiden ska försvar och bortförklara hennes misstag, samtidigt som hon inte kan stå för de fel hon gjort. Det är även en mästare på att skylla ifrån sig, kan aldrig stå för något hon gjort. Blir så fruktansvärt less, frustrerad, besviken och arg!

Behöver jag skriva att det känns fruktansvärt skönt att det äntligen är helg, så att man slipper jobbet ett par dagar!?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0