Det är så typiskt...

Att det ska vara mycket på jobbet när man inte är kry! I måndags var det ganska mycket, men kunde ändå avsluta dagen i tid. Men både igår och idag blev det övertid, tack för komp timmarna som man kan ta ut sen. Men det hade nog ändå varit bäst för mig om jag hade kunnat jobba de rätta tiderna nu när man inte är riktigt frisk, eller helst kunnat sluta tidigare.

 
Känns inte alls bra att vara på jobbet när man är sjuk, men det är inte alla gånger det är så lätt att vara hemma heller. Känns faktiskt inte alls som att jag har råd att vara hem och tillåta mig själv att bara vara hem & vara sjuk för tillfället!

Semester blev nog kostsam, det blev ett gäng obetalda dagar. Kan säga att det känns lite surt för tillfället eftersom jag var sjuk i stort sett hela semestern, ångrar mig att jag inte gick till läkarn och avbröt semestern. Då hade man haft de dagarna kvar, men det är lätt att vara efterklok!

 
Det är tur att man är envis och inte ger upp så lätt, men många gånger tror jag att jag helt enkelt är för envis för mitt eget bästa! Tror jag måste försöka jobba bort en del av min envishet, men inte just nu... Det får vi ta framöver.

Fick ett tips av en annan sjukling på jobbet idag, så jag åkte raka vägen och inhandlade några nya tabletter så nu får vi väll se om man lyckas hålla sig på benen och bli lite piggare tills på fredag. Som tur är, så är det min sista arbetsdag imorgon. Därefter gör jag helt enkelt helg, nån måtta får de vá! 








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0