Otäck påminnelse!

En otäck påminnelse fick jag mig idag när jag var in till B-byn för att uträtta ett par ärenden på Tidlösa Ting, Apoteket och Ica.

Gjorde bort Tidlösa och Apoteket först, därefter känner jag hur det börjar gå utför med kroppen men tänkte att jag skulle hinna in på Ica för att inhandla lite mat till middagen. Väl inne i butiken känner jag tillslut att det gått för långt... 

  
En fruktansvärd smärta i nacken, ryggen och huvve. Synen började på att bli suddig och ett illamående som heter duga kom på besök. Så jag skyndade mig till kassan utan att hunnit plocka åt mig de jag skulle komma hem med, jag insåg helt enkelt att jag var tvungen att ta mig ut till bilen. 

  
Väl i bilen började jag funderade hur i "håken" jag skulle ta mig hem, men efter att ha suttit och vilat i bilen ca 30 min så lyckades jag ta mig hem i alla fall. Efter många om och men och då var det bara till att ta sig in, stoppa i sig tabletterna och bädda ner sig. Grejorna blev kvar i bilen men det får gubben se till att ordna när han kommer hem.

Så idag blev jag verkligen påmind om varför jag så sällan handlar själv numera, det beror ju även på att jag inte ska/klarar av att bära så mycket. Så nu lär det väll dröja ett tag tills nästa "shoppingrunda på egen hand"!

Som tur är har det gått bra i trafiken hittills men många gånger skulle jag nog ärligt talat ha behövt en privat chaufför...







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0