Hör & Häpna!

I dag ringde mobilen medans jag befann mig på jobbet och displayen visade dolt nummer, brukar inte alls vara speciellt pigg att svar när det står så men eftersom man är i kontakt med sjukvården & försäkringskassan så känns det som ett måste ibland.

Hur som helst så var det en kvinna från Försäkringskassan i Ö-vik som ringde, hon var fruktansvärt trevlig & glad. Hon förklarade situationen lugnt & fint, därefter försökte hon att hitta en lösning på bekymmret. Där var det absolut inga svårigheter, dåligt humör & inga bekymmer. Det kändes helt underbart att få prata med denna människa, synd att de bara är så få!

När man möts av en sådan här person som jag gjorde idag inom vården eller försäkringskassan känns det betydligt bättre! Samtalet flyter på så mycket bättre och än om man sitter i en svår situation kan man känna sig väl bemött, man kan känna av att de engagerar sig och försöker att hjälpa en efter sin bästa förmåga.

Så nu ska jag leta åt ett papper som denna kvinna ville ha så ska vi se om det blir någon ersättning för tiden som jag befann mig på rehaben i Sundsvall, ska bli spännande att se vart detta slutar....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0