Beslutet från försäkringskassan

Idag anlände det ett beslut från försäkringskassan, de gick äntligen med på att jag skulle få sjukpenning för rehab-tiden i Sundsvall!

Ja det är inte mer än rätt tycker då jag, men samtidigt kan jag inte låta bli att fundera över hur dagens system fungerar. Ska det vara meningen att vi ska behöva tjata och bråka för att vi ska få det vi har rätt till?

Gjorde de en chansning när jag skickade in min ansökan och tänkte "den här tjejen har tillräckligt med pengar så hon bryr sig inte eller den här tjejen orkar inte göra något väsen av sig så hennes ansökan kan vi skita i"?

Det bara bubblar upp en massa funderingar och olika tankegångar som jag inte kan stoppa...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Va härligt att du fått rätt o får pengarna. Det är förjävligt att de ska krångla så mycke

2010-03-25 @ 21:10:23
Postat av: Åsa, i dag är det ingen bra dag

Skönt Du får pengarna Du har rätt att få, det var väl fkassan som skickade i väg Dig på rehab antar jag.

Tråkigt Du mår så dåligt, har Du fått någon diagnos, vet Du vad fel som är trasigt?

Kommer Du "hem" nu i helgen då det är marknad?

Jag brukar titta in till Dig någon gång ibland, via Annicas sida.

Ha det så bra Du bara kan, jag tänker på Dig och tycker så synd om Dig. Jag vet ju hur det är att må skit och att ha ständigt värk...

kram Åsa

2010-03-26 @ 15:58:00
URL: http://mammasgullunge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0