Midsommar 2010

Detta inlägg började jag med i Söndags, men som ni sett har det inte fungerat särskillt bra. Vårat internet har börjat att strula mer eller mindre dagligen. Men hur som haver så hade jag tänkt bjuda på ett par bilder från midsommar.


När vi kom fram till Varpsjö på torsdags kvällen höll de på att spela krocket. Ser ni den vackra utsikten i bakgrunden? Ja måste då säga att Varpsjö har många fina utsiktsplatser i byn.
 Det är många gånger jag känner att jag saknar just naturen därifrån, men det är väll tur att man kan åka dit lite nu & då.


Midsommarafton

På midsommarafton började vi med att fira 2 studenter & 4 födelsedagsbarn, endast 2 av födelsedagsbarnen fyllde år på midsommaraftonen. Men vi passade på när vi träffades alla syskon, det är inte allt för ofta vi är på samma ställe samtidigt.


En prinsesståra m. grodor Emma.


En tårta m. en traktor på till Emil som fyllde 18 år.


Fikat är uppdukat, det fanns mycket gott...


Och sist men inte minst, så fanns det en smörgåstårta som inte fick plats tillsammans med de andra gósakerna.




Vid 15-tiden begav vi oss till byggdegårde för att klä och dansa runt midsommarstången.

På kvällen blev det god mat, trevligt sällskap och lite kubbspel för de som ville. Helt klart en minnesvärd midsommarafton...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0