Altanbygge & efterverkningar

Vi har haft fullt upp här hemma i helgen, vi håller på med en ny altan. Det sattes igån redan på fredags kvällen efter jobbet, gubben höll väll på till ca 11.30. Själv somnade jag vid 22-tiden, det small bara till så somnade jag med värmedynan på. Hmm kanske är det dax att skaffa en timer, jag hann helt enkelt inte med på det själv att jag var påväg att somna.

Sen blev det tidig morgon igår för att fortsätta med altanen och allt som kommer till i samband med altanbygget, efter en del "klater" så lyckades vi tillslut ta oss iväg till Nordemans för att köpa färg till både det ena & det andra, trallvirke m.m. Gårdagens arbetspass avslutades vid 00-tiden, kan lugnt säga att det blev alldeles för mycket för fröken fräkens kropp.

Det var redan kört före klockan 11 och eftersom jag var tvungen att ta en/ett par starkare tabletter under dagen så tyckte jag helt enkelt att det var lika bra att passa på (medans de verkade) att få något gjort. Och nog hann jag allt med mycket under gårdagens timmar, men det har jag fått äta upp idag. Kunde inte ens ta mig upp ur sängen själv & då är det inte så bra med andra ord.

Så idag har min kära sambo fått jobba på alldeles själv, jag kallade även in svärmor som både hjälpte oss med att olja in ännu mer olja i brädorna och att putsa fönstrena på övervåningen. Känns rätt så skönt att det finns de som ställer upp så att man får någonting gjort än fast man inte fixar det själv. Blir så fruktansvärt less på att min kropp inte fixar så mycket (å nej det är inte lathet som är problemet här inte) och att jag behöver hjälp med de flesta projekt som jag drar igång. För ni vet väll att ska man få något gjort på engång så ska man göra det själv?

Nä nu får det vara slut på svamlet, bjuder på ett par bilder istället. Så se & njut!




Även grunden behövde sig en omgång med pensel & färg.


En härlig syn när man klev ut på morgonen & satte sig på bron för att äta frukost.



För att få samma färg på grunden efter alla sidor på huset så är det bara att pensla på... Här vid rabatten var det rätt så klurigt kan jag lova.








Kommentarer
Postat av: Katja

Tack =D

Oja, en timer skulle du behöva ;)

Intressant projekt.. :P

Hur mår du annars då?

Kram!

2010-07-05 @ 14:07:43
URL: http://smultronduvan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0