Det är inte bara en sak man ska kämpa emot!

  

Det senaste dygnet har varit riktigt kämpigt, det är ju som sagt var inte bara en sak man ska kämpa emot. Bestämde mig att jag skulle vara utan starkare tabletter igår än fast jag hade en fruktansvärd smärta, kände att jag hade ätit de lite för många dagar på raken. Och det var då inte så bara, det blev en riktigt tuff dag/kväll/natt!

  
Det kallas beroende, man blir helt enkelt beroende av många tabletter/medeciner om man äter dem ofta och under en längre period. Därför kan det vara bra att göra uppehåll då och då, själv tycker jag att det kan vara en bra påminnelse också. Man känner verkligen att man behöver dem när man gör uppehåll, annars är det så lätt att känna sig rätt så pigg & kry. Lite som en frisk människa som klarar allt (ja, inte riktigt allt förståss). Svårt att förklara, men jag tror att en del som är där själv kan känna igen sig!


  
En enkel lösning för att komma ifrån allt som medföljer när man har blivit beroende är att ta sig ett par piller, men samtidigt som man gör det så skjuter man bara fram problemet och jag tror att det blir ännu svårare att ta sig igenom det.

Den svåra vägen att gå, är helt enkelt att lidat sig igenom helvetet! Vilket inte är det lättaste alla gånger, men skam den som ger sig utan kamp.


  

Som sagt var det är inte bara en sak man ska kämpa emot, tyvärr är ditt inte alla som varken kan tänka sig eller förstå hur det är att var sjuk! Det är inte nog med det problem man har, i detta fall smärta & värk i kroppen (ett ganska vanligt problem), utan man ska även kämpa för att man ska bli trodd på, för att få den hjälp man behöver, för att man ska accepteras i samhället, för att inte ta en massa skit från människor som inte vet bättre och dessutom det jag tog upp här ovanför ett beroende som kommer tids nog. JA, listan kan göras lång.

Trots de flesta skador och problem jag har/har haft så är jag rätt så nöjd ändå, skulle inte vilja vara helt utan livet som jag har fått uppleva, då skulle jag inte vara den jag är idag. Visst kan jag önska/känna att det hade varit skönt att få vara piggare (men absolut inte att kroppen behöver fungera fullt ut & vara helt smärtfri) ibland. Men det är tackvare det jag gått igenom som jag är den jag är idag, jag har lärt mig en hel del som jag är glad för idag trots allt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0