Märtne´n är över för i år!

Då var märtne´n över för i år!
Det kändes riktigt skönt när vi väl komme hem igår kväll, kände mig alldeles knäckt. Men det är väll egentligen inte så konstigt egentligen eller!? Det brukar vara ett rätt så intensiv helg, inte riktigt anpassat efter min kropp.

Denna marknad har i alla fall varit den bästa hittills som jag har fått uppleva tillsammans med gubben min! Första marknaden som vi upplevde tillsammans var 2007 och det året lyckades jag bryta ett ben i foten redan första kvällen, så det blev till att hoppa på kryckor resten av den helgen. Året där på (2008) blev det ett jäkla liv så då bestämde vi oss för att lämna Åsele och åkte hem istället, det kändes inte så roligt att vara kvar när det blev en massa tjaffs & bråk. Och i fjol (2009) så var min rygg fruktansvärt dålig, så jag var i stort setts liggandes hela helgen.

  
Visst har jag haft riktigt ont denna marknad också...
Men jag har lärt mig att accepterat läget, att ta tabletter när det är för ont istället för att dricka sig "as kalas" och att kunna gå ut nykter är en av de bästa sakerna jag har lärt mig under de senaste åren.

Det blev alkohol endast under fredagen för min del, känner mig rätt så nöjd ändå. Kunde festa en kväll i alla fall, känns som roligare att dricka om man umgås med andra.

  
När jag skulle duscha på lördagen så slog jag i min vänstra fot (den jag bröt 2007) i badkars kanten, sen var det kört för den foten. Det blev "halta-Lotta" resten av dagen och det blev bara ondare & ondare och mer & mer svullet, så jag valde att ta det lugnt helt enkelt. Man blir inte så särskillt sugen på att festa när man har fruktansvärda smärtor.

Hade hoppats på att det onda i foten skulle ha gått över tills på söndagen, men ické som nické. Så det var bara att ringa till mormor för att låna hennes kryckor så att vi kunde ta sista repan på marknaden. Foten har inte blivit bättre än så nu blir det till att vila den ett par dagar, får hoppas att det hjälper. Tur att det finns kryckor!

Torsdag kväll:











Jag och syster ryster åkte förbi Campingen en sväng.


Vi hann även med ett snabb besök på öltälte, men gick hem nästan på en gång eftersom jag inte var alltför pigg. Men det var trevligt att få träffa allt folk!





Kommentarer
Postat av: Anonym

Vi hade ju i alla fall tur med vädret :)

Jag känner mig välanvänd, på fel sätt och mår sämre, men det var ju rätt väntat.

Jag hoppas Du mår bättre å att foten känns okey.

Ha de bra, Åsa

2010-07-20 @ 18:30:05
URL: http://mammasgullunge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0