Ingen bakdag...

Idag är det en otroligt vacker och fin dag vi har här, solen skiner och -16 grader. Man vill absolut inte vara inomhus en sån här dag, men ibland hjälps det inte!

  
Själv så tog jag mig tid till att vara ute ett tag, hade gärna varit ute längre och haft någon sällskap. Kanske en lite skid-/skotertur och grilla en korv hade gjort susen, det får bli en annan dag. Förhoppningsvis är detta inte den enda fina dagen!

Dagen har ägnats åt bakning, har förökt att få ihop en kaka till puben som vi har i morgon. Kan inte påstå att det gått särskillt bra, både ugnen och kroppen har strulat. Det har tagit hela dagen för att få ihop en vanlig enkel hedelig snoddas!

Blev även tvungen att städa halva huset pga dagens bakning, när jag väl hade lyckats smälta smöret så tappade jag ut muggen så det blev smör i hela köket. Efter ett flertal sådana här incidenter, kanske ni förstår att man blir tvungen att städa.

Hade det inte varit för att kakan skulle vara till puben så hade jag helt enkelt skitit i alltihop, för det är inte ett dugg roligt att baka när ingenting fungerar!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0