Miwa - Irriterad & förbannad

MIWA skulle behöva konkurren, som det är nu får det ju bära sig åt som de vill!

Blev en aningens upprörd när jag läste i Tidningen 7 förra veckan att de inte ska ha någon mobil återvinning under hela 2011, inte ens en enda vecka medans vissa har hela 14 veckor på ett år. Minst 1 gång per år tycker jag att de hade kunnat komma hit till oss, för vi bybor lämnar faktiskt in en hel del grejor.

Idag lyckades jag äntligen få tag på dem, hade hoppats på att det var ett förtidigt aprilskämt men inte det. De har helt enkelt dragit in "våran mobila återvinningsstation"

Så nu vill jag uppmana er alla som drabbas av detta att kontakta MIWA eller vill vi sitta och köra ett flertal kilometer för att lämna in grejorna på den mobila återvinningen när den är på annan plats!?

Ärligt talat så tror jag att MIWA har gjort en stor fel bedömning, när de tror att folk ska fortsätta att återvinna/sortera (det som finns på den normala stationen drabbas nog inte) när de måste åka till annan plats. Jag tror att det kommer att eldas mer, sorteras mindre eller kastas i skogen mer... Vill vi leva med en massa skräp i skogen? Nu när folket har lärt sig och blivit bättre på att sortera, ska vi då bli utan den mobila stationen? Nej, nej, nej, detta kommer att bli ännu värre för miljön och den fina naturen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0