Smarrigt!



Idag slog jag på stort, bakade kakan här ovanför. Har nästan precis fått den färdig och den blev riktigt smarrig. Receptet fann jag i en av böckerna (Baka i långpanna) som jag har köpt med Aftonbladet. Tänkte bjuda på receptet efter som jag tycker att den var kalas god!

Recept på Silviakaka:

Ca 30 bitar

6 ägg
6 dl socker
3 dl vatten
6 dl vetemjöl
6 tsk bakpulver

Glasyr:
200 g smör
2 dl socker
2 äggulor
4 tsk vaniljsocker
2 dl kokos

1. Vispa ägg och socker poröst, tillsätt vatten, mjölet och bakpulvret. Häll i en långpanna, 20x30 cm.
2. Grädda i 175 grader i 15 minuter i nedre delen av ugnen.
3. Smält smöret och tag av kastrullen från plattan, rör i socker, äggulorna och vaniljsockret.
4. Bred detta över den avsvalnade kakan och strö kokos över.

Lycka till!


Kommentarer
Postat av: Katja

Hellu gumman <3

Mumma, att du inte bjöd mig.. hihi...

Oja, det var verkligen LÄNGESEN.. Vattengympa får vi bara 10 veckor sen måste man bekosta själv, alla pengar går till körkort just nu, så är det sommar snart o jag simmar mkt i sjöar så köper simkort till hösten tänkte jag.. :o)

Hur mår du?

Vad är det för mediciner du har nu?

Jobbar du? :o( Orkar du verkligen det gumman?

Kramar!!!

2010-05-02 @ 20:19:31
URL: http://smultronduvan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0