Pigg, Piggare eller Piggast?

I måndags började en ny arbetsvecka, dagen var fruktansvärt jobbig. Kände mig inte alls pigg, kändes som att förkylningen & febran tog om i söndags igen. Så det var inte speciellt kul att tvinga sig iväg på jobbet, väll på jobbet fick jag kämpa på för att ens orka sitta på stolen eller stå på bena. Ack så skönt det var när man väl kom hem!

Till min stora förvåning kände jag mig betydligt bättre & piggare igår, vilket underbar känsla. Att känna att man har ork/energi till att utföra arbetsuppgifterna med ett leende på läpparna underlättar arbetsdagen rejält!

Och idag, har jag haft min lediga dag. Även idag har jag varit piggare, så förutom att vila & motionerat har jag tagit tag i lite städning/tvätt/strykning här hemma. Känns riktigt skönt att få undan lite arbete här hemma oxå, så att det inte hinner bli ett enda kaos av alltihop. Tycker inte om när det är för ratigt runt omkring mig, vill gärna ha ordning & reda på torpet!

Så nu hoppas jag mest bara att det håller i sig ett tag... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0