Luften gick ur mig!

Igår ringde som sagt var arbetsterapeuten, så vi resonerade hit & dit om det mesta. Arbetstider, mediciner, läkare m.m.

Det som blev bestämt var ju att jag skulle gå ner i arbetstid ett tag, men vi kom även fram till att det vore bra om jag tog tag i att kontakta läkaren för en träff. Vilket jag har skjutit på in i det längsta eftersom det oftast brukar  vara en sur och otrevlig kärring som svarar och man får mer eller mindre bråka sig till en tid, vilket jag oftast inte orkar med. Jag är inte heller den som vill klaga och vara besvärlig, vilket har varit mitt största problem inom sjukvården! Men det ska egentligen inte behövas för att få hjälp heller...

Hur som helst så laddade jag upp igår efter samtalet med arbetsterapeuten och slog slag i saken, jag ringde till numret för att boka tid, knapprade inte personnummer och telefonnummer sedan medelade de att de skulle ringa mig strax efter klockan tio. Klockan 9.40 ringde de en oerhört trevlig, glad och lättsam kvinna. Hon frågade vad det handlade om och om jag hade mycket att ta upp med läkaren, vilket jag sa att det var. "Tyvärr har jag ingen tid idag åt dig men på fredag kan jag sätta upp dig på en timme, så att ni verkligen har tid på er", sa kvinnan i andra änden av luren.

Jag blev alldeles paff och det kändes som att luften gick ur mig!

 Det är inte ofta man möts av dessa glada/trevliga människor inom sjukvården, samt att man slappa bråka sig till en tid kändes helt underbart skönt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0