Meddelande i köket!

I morse blev jag väckt vid halv sex av älsklingen, som medelade att han hade gjort upp en eld och att jag kunde lägga in på en stund till. Tanken var god, men inte så lyckad med tanke på att jag inte fått sova så mycket i natt och att jag inte kunde somna om. Men du kunde ju inte han veta och som sagt var tanken var ju god, så jag kunde inte bli arg.

Kanske är dags att fixa fram det vi har skämtat om ett tag. Nämligen en tavla/dataskärm som sitter inne i köket som sedan är kopplat till en dosa som jag kan skriva in små medelanden på, så att han ser dem när han vaknat. Det skulle lösa ett av våra problem faktiskt! Och Jimmy skulle nog ha betydligt lättare att veta om han ska försöka att vara tystare, väcka mig eller om han absolut inte ska väcka mig osv. Vad tror ni?



Men det var ingen idé att hänga läpp för att det inte gick att somna, så jag tog mig en bok och lade mig i sängen igen där jag låg och läste i ett par timmar. Jag riktigt myste och njöt där under täcket, det är inte många mornar man kan ta det så lugnt och bara njuta. Så inget ont som inte har något gott med sig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0