Läkarbesöket!

Har nu kommit hem efter besöket hos läkaren, det gick som en dans eller nja, det gick rätt så smidigt i alla fall. PUH, vilken lättnad!

Fick i alla fall reda på vad Arbetsförmedlingens arbetsterapeuter ville få ut av detta möte, ett intyg där det står att arbetstiden ska anpassas efter hur jag/kroppen mår. Detta för att de ska kunna ge mig full ersättning än fast jag jobbar 50%, för att det inte ska bli problem med försäkringen och så att vi kan öka på arbetstiden när vi känner att det är läge för det.

De ville även se om inte läkaren kunde göra något mer för mig -  Läkaren höll väll med om att inte allt var gjort men hon ville inte sitta och diskutera olika lösningar/utredningar som man kunde göra. Eftersom hon kände att hon ville fundera på vad man skulle kunna gå vidare med och detta för att hon ville att det skulle ge mig något så att jag inte åter igen hamnade på ruta noll. Hon vill helt enkelt inte att jag ska få ett ännu bakslag. Det var väll omtänksamt?

Läkaren bytte även ut alvedon mot pronaxen (jag ska byta mellan alvedon & pronaxen) och sedan diskuterade  vi medicineringen.

Så det gick som sagt var riktigt smidigt och givetvis underlättade detta möte för mig både ekonomiskt & för kroppen!

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0