Hembesök!

Har precis haft hembesök av arbetsterapeuten, en trevlig kvinna med egna erfarenheter av värk. Först satte vi oss vid köksbordet och diskuterade, därefter tittade vi på "hemmiljön". Om det går att förändra något till det bättre, men det blev dock bara några mindre tips som jag redan har tänkt på själv. Hon tyckte att jag hade tänkt till en hel del redan, men visst finns det grejor som går att förbättra. Det är bara frågan om hur det ska gå till och hur mycket man är beredd på att göra om i och med att det finns tankar/planer på att flytta (det är bara frågan om när, om det blir om något 1-3 år eller 5-10 år).

Tog i alla fall upp mitt problem med diskningen och matlagningen - Hon skulle skriva ut en stol som jag ska få prova. Kanon säger då jag, hoppas även på att det fungerar och kan underlättar min vardag!

Frågade även om man kunde underlätta mitt skrivande (eftersom detta är ett stort intresse) och problemen med handlederna - Jag skulle få, ja vad dé nu heter, men sådana som man kan sätta på t.ex. pennor så att de blir tjockare & lättare att hålla i. Skulle även få prova något slags handledsskydd (vad dé nu heter) som ger stöd, att man blir starkare på något vänstert vis och att man inte kan böja handleden till max.

Handelsskydden skulle jag dock få betala själv, men vad gör det om det hjälper mig en aning!? DET ÄR ALLA GÅNGER VÄRT PRISET, OM INTE ÄNNU MER BARA DET HJÄLPER!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0