Glidlakan

Under förmiddagen var jag hos arbetsterapeuten, det blev en betydligt längre träff än vad jag hade väntat mig. Men det känns bra när man inte behöver stressa igenom allt, helt klart! Vi gick igenom lite av varje, i stort sett allt som har med vardagen att göra.

Vi bokade in ett hembesök redan nästa vecka (här är det snabba ryck), ska bli spännande & intressant att höra vad hon har att säga! Förhoppningsvis ser hon en hel del som kan förändras så att det blir lättare för mig.

Fick även med mig ett glidlakan hem, så att de ska bli lättare att röra/förflytta sig i sängen. Tydligen har ett glidlakan hjälpt många som har ont i kroppen att få en bättre sömn, det hade något med att det var lättare att vrida sig och gjorde mindre ont så att man inte vaknade lika lätt när man vände på sig.
 

Kommentarer
Postat av: Katja

Hej! =)

Glidlakan är ju bra.. inget jag har själv, men bra uppfinning, finns mkt bra saker idagens läge.. annars skulle det vara tufft i vården för alla.. som jobbar också.

Chefen ringde nu och sa hon hade hittat lättare jobb om jag inte skulle bli sjukskriven.. inte mkt lyft å så, bara att man är mycket ute och går m.m. korttidsboende.. det kändes som om.. ja, men jag vet att hon är väldigt mån om oss som hennes arbetstagare..

Aldrig hört talats om mtb-skor, har du någon länk på dem?

Givetvis är det värt att gå i "fula" skor och vara bättre i ryggen, för jag går sällan i höga klackar eller andra skor som jag vet jag kan få ont i ryggen utav..

Tänker på dig!!!

Kramar!!

2009-05-05 @ 13:32:06
URL: http://smultronduvan.blogg.se/
Postat av: Peter

Tjenare! jo det va en härlig fisketripp det där! hur ståre till me Therese då?! =)

2009-05-05 @ 14:16:08
URL: http://pjoter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0