Dagens middag!


Tyvärr glömde jag att ta kort, men när jag kom på det så drog jag fram matdosan & gjorde slag i saken. Men det hade nog sett godare ut i ugnsformen eller på tallriken, fick som inte till det.

Hur som helst så var dagens middag pastagratäng.

300 g Penne
1 grillad kyckling
150 g bacon
riven ost

Till såsen som ni gör i en gryta behöver ni:
3 msk smör
3msk vetemjöl
3msk grädde
1 1/2 dl mjölk
3-4 dl köttbuljong
ca 3 tsk curry
salt & peppar

(Ta gärna lite mer vätska än vad som står, jag tyckte det blev lite torrt första gånge vi gjorde denna rätt)

Gör så här: Dela kycklingen & bacon och bryn detta i en stekpanna. Blanda kycklingen, bacon och pasta i en ugnsform. Gör såsen och slå över. Strö över riven ost & stoppa in formen i ugnen på 225 grader i 20 minuter.

Lycka till & Smaklig måltid!

Kommentarer
Postat av: Katja

Ja, man får ju ligga i medans man kan ;)

Hihi.. mums med pasta gratäng.. ååå =)

Ha de bäst så höres vi i veckan, mer mattips tack =)

Kramar!!!

2009-05-03 @ 20:27:22
URL: http://smultronduvan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0