Ris & Ros!


  

Idag gjorde jag ett besök på arbetsförmedlingen i Ö-vik för att få en underskrift på ett papper, till min stora förvåning möttes jag med ett vänligt & artigt bemötande av en äldre herre. Alltid lika tevligt! För en gång skulle kändes det bra att både komma dit & gå därifrån, man ska aldrig sluta att förvånas!

I vanliga fall brukar jag gruva mig riktigt länge för att besöka dem efter som jag har blivit så otrevligt & dåligt bemött, både en & två gånger. Så dagens händelse hör till ovanligheterna med andra ord. Inte ett ont ord sagt om min handläggare eller arbetsterapeuterna jag haft kontakt med, av dem har man alltid blivit respekterad och bemött på ett bra sätt.



  
När jag kom hem idag så fann jag ännu ett brev från försäkringskassan i brevlådan. Kände direkt hur hornen började växa fram i pannan, de har skickat väldigt många brev på senaste tiden. De verka inte veta vad telefoner är för något, ibland undrar man varför det skickat ett brev istället för att lyfta luren. Det skulle både gå betydligt fortare för dem att få ett svar och det skulle absolut vara bättre för miljön, men det finns nog helt enkelt ingen tanke bakom det hela.

Hur som helst så började jag åter igen att fundera varför man ska vara ärlig?! Går nu miste om en hel del pengar för att jag missade att sjukanmäla mig till dem på min första "sjukdag", men fyllde i det på blanketten för ersättningen.  Fy bubblan vad jag ångrar mig att jag fyllde i de dagar jag var sjuk på papperet, det har bara strulat!

Nej, tycker det är helt fel att man måste ringa till 3 ställen (arbetsförmedlingen, försäkringskassan & praktikplatsen) när man är sjuk! Är jag hemma för att jag är sjuk så är jag oftast inte så pigg så att jag orkar sitta i telefonen hela förmiddagen, vilket det oftast gör när man ska sitta i alla telefonköer som är nuförtiden.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0