Hembesök


Fick ett hembesök av arbetsterapeuten idag, tanken var att följa upp hur vardagen fungerar med hjälp av hjälpmedlen som jag fått/köpt.

  
Helt klart att det underlättar vardagen, än om det inte tar bort smärtan så gör dessa medel att jag kan göra en del saker som jag annars inte hade klarat av! Det underlättar inte bara för mig, utan även för min sambo som annars får betydligt mer ansvar för hushållsarbete med mera...

  
Tog även upp mitt dilemma med att jag känner mig så beroende av andra när jag inte kan ta upp saker från golvet när de är de sämre dagarna. T.ex när jag har tappat medicinkartan (eller något annat som jag behöver) på golvet. Vissa saker kan ju bara få ligga tills någon annan kan plocka upp dem, medans jag verkligen behöver vissa på momangen. Hon skulle hjälpa mig med att lösa detta lilla problem genom att ge mig en grepptång, så visst finns hjälpen att få bara man inser sitt eget behov och inte skäms så att man vågar be om hjälp!

Kan bara säga att hjälpmedlen är guld värd!




Kommentarer
Postat av: Katja

Hjälpmedel är underbara så länge de hjälper =) Behöver något att sitta på i när jag åker bil, men sjukgymnasten hade inget, hon började prata om att förslossningen har nog något! Nej, tack :D Haha.. oj är du så himla massa jätteung, inte ens 25 och jag närmar mig 30 :S Haha..

Ha en mysig kväll :) och födelsedag, önskat dig ngt?

Kramaaar......

2009-07-09 @ 20:30:07
URL: http://smultronduvan.blogg.se/
Postat av: Katja

Hejsan gumman.. vad härligt..

Vad ska du/ni göra idag då?

Jag är jättetrött på livet.. jag orkar inte så mkt längre.. tror det är näringsbrist, men jag kan inte göra ngt först än om typ en månad =(

Du får ha de så bäst å det låter som du hade en mysig födelsedag.

Grattis i efterskott..

Kramar Katja..

2009-07-11 @ 13:24:01
URL: http://smultronduvan.blogg.se/
Postat av: maria

Vill du vara med och tävla om veckans blogg? Allt du behöver göra är att gå in och skriva en kommentar om att du vill vara med(:

kram

2009-07-11 @ 19:29:21
URL: http://s0ckerbit3n.devote.se
Postat av: Katja

Hejsan gumman.. nu tar jag "semester".. har gjort om min header..

Ta hand om dig nu!!!

Jo, har kurator.. men.. det är inte så mycket psykiskt det är bara att jag måste kämpa :D

Kramar!!!

2009-07-12 @ 18:02:08
URL: http://smultronduvan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0