Julbaket rullar på!


I helgen har jag lagt all min ork och kraft på bakning, har lyckats få till en hel del. Speciellt igår, det kändes i dag när jag bara hade krafterna till att göra en kaksort.


Började lördagen med att baka bullar, mina första på egen hand. Tog tag i detta tackvare att jag har en assistent numera. Blev dock lite besviken, tycker nog att bullarna blev lite smaklösa. Men de var då absolut inte några torra, dåliga & tråkiga bullar så det kan jag känna mig nöjd med iaf!


Sen doppade jag biskvierna som jag förberedde i fredags kväll. De var lite trixigt men med lite fantasi så gick det rätt så skapligt tillslut.

Sen kände jag att det behövdes lite vila & friska luft så jag tog mig en promenad bort till svärmor, där jag blev bjuden på en kopp kaffe. Men när jag väl var hemma igen så fick jag hjälp av Jimmy att rulla chokladbollarna.

Senare under kvällen kastade jag ihop knäckkakor & chokladsnitt när vi liks stod i köket och surrade.


Och idag har jag kastat ihop ett gäng drömmar, som alltid blir lika goda varje gång!


Kommentarer
Postat av: Annica å djuren

Hur orkar du??? Ja har köpt en färdig pepparkaksdeh å inte ens orkat baka ut den. Du gör fantastiskt fina drömmar. Å jag vet att dom ä goda oxå. Bullarna såg bra ut.



Ha en bra vecka nu.



KRAM

2009-12-06 @ 20:00:50
URL: http://www.annicassida.se
Postat av: Lill Moster

Nej nu får du väl ge dig!! Man behöver inte baka en massa, massa kakor till jul, julen kommer ändå. Jag orkar inte efter en dag på jobbet,

det får bli det növändigaste i hushållet och kanske en promenad för att fixa nästa dags jobb. Det borde väl du göra också, varför ska du pressa dig med alla bakning om du inte är pigg, det är väl ingen som begär det?!! Jag lovar - julen kommer ändå - även om du inte har fyrtio kaksorter!! Advent rullar på här trots att vi bara har bakat pepparkakor.... Chilla bruden..

2009-12-08 @ 22:12:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0