Avslappnande & en nöjd kund!

Fy bubblans bananer, nu är jag riktigt less och irriterad!
Det mest har gått åt skogen under eftermiddagen/kvällen, än vad jag har tagit tag i. Det är nog en sådan här kväll som man bara skulle ha legat som en klubbad säl på sängen!

Under förmiddagen har jag bakat ett par kakor, för att jag ville och tycker att det är roligt. Det är som ett sätt för mig att koppla av och rensa tankarna, vilket kan vara rätt så skönt.

Under de senaste dagarna har jag fått en hel del frågor om hur jag orkar, hade tänkt försöka svara så gott jag kan på den frågan även här. Dels har min kära sambo tagit tag i mycket av hushållsarbetet så att jag har fått lägga det mesta av min ork/energi på bakning, sen delar jag även upp bakningen i flera olika steg så att jag inte behöver göra allt klart på en gång. Det gör att jag kan forsätta när jag orkar forsätta, vilket hjälper en hel del. Med andra ord kan det gå ganska fort att baka en kaka den ana dagen medans det tar en hel evighet att slutföra en kaka en annan dag.

Näpp nog talat om bakning!
 Har även gjort annat idag, jag hade den stora äran att få bli klippt av Lovisa under eftermiddagen här. Äntligen säger jag då bara, första gången på länge sedan jag blev så här kanon nöjd med klippningen! Hon tog en hel del hår av mig men jag har fortfarande en hel del kvar, hon tunnade även ut håret riktigt rejält så det känns riktigt skönt. Och luggen blev äntligen något annat för en gångs skull & det bästa utav allt är att jag trivs i det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0